Przychodzi sponsor do organizacji [treść infografiki] 1. CHCE KUPIĆ USŁUGĘ REKLAMOWĄ * Firma daje organizacji pewną kwotę pieniędzy, rzeczy (komputer) i oferuje usługę (obsługa techniczna pikniku). * Organizacja zobowiązuje się, że zamieści logo firmy na swojej stronie internetowej oraz na pikniku. To wzajemne świadczenie sponsora i sponsorowanego. Organizacja ma nowe źródło finansowania działalności, a sponsor zwiększa znajomość swojej marki. * Spisują umowę (np. sponsoringu, reklamy). W umowie określają m.in. swoje prawa i obowiązki, oszacowują wartość świadczeń. Organizacja korzystająca ze sponsoringu musi: * prowadzić działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży usług reklamowych (jest zarejestrowana w KRS jako przedsiębiorca) * wystawić sponsorowi fakturę lub rachunek 2. CHCE DAĆ DAROWIZNĘ * Firma daje organizacji pewną kwotę pieniędzy oraz komputer. Daje to bezinteresownie, nie oczekuje od organizacji niczego. Darczyńca nie otrzymuje niczego bezpośrednio w zamian. Może odliczyć darowiznę od dochodu: - osoba prawna do 10%, osoba fizyczna do 6% - przelew na konto bankowe organizacji * Spisują umowę (choć nie jest to obowiązkowe). Nie ma w niej obowiązków dla organizacji. Darowiznę rzeczową można też potwierdzić innym dokumentem, np. oświadczeniem jej przyjęcia. PAMIĘTAJ! NIE MYL USŁUG REKLAMOWYCH (NP. SPONSORINGU) Z DAROWIZNĄ. więcej: poradnik.ngo.pl, źródło: www.ngo.pl