Opisywanie faktur. 3 rzeczy, o których musisz pamiętać [treść infografiki] Na fakturze (rachunku, nocie księgowej, umowie) muszą znaleźć się różne informacje, aby wydatek mógł być: * uznany za w pełni udokumentowany * ujęty księgowo w kosztach stowarzyszenia / fundacji 1. Opisz 2. Zatwierdź Rada: Użyj gotowej pieczątki (nadruku), żeby łatwiej uzupełnić opisy. Oto jego elementy. kwota w wysokości…… zł (słownie:…… zł) sfinansowana ze środków…… [tu wpisz źródło/-a finansowania wydatku, czyli np. nazwa dotującego (np. urząd miasta…), 1%] rodzaj kosztów…… [tu wpisz np. wynagrodzenia lub pozycja z planu kont organizacji: 500-1-2] zgodnie z umową nr…… [tu uzupełnij, jeśli jest to wydatek z dotacji] pozycja kosztorysu (budżetu projektu)…… [tu uzupełnij, jeśli jest to wydatek z dotacji] zatwierdzono pod względem merytorycznym…… [tu podpis osoby odpowiedzialnej merytorycznie za wydatek, np. ktoś z zarządu, koordynator projektu] zatwierdzono pod względem formalnym i rachunkowym…… [tu podpis księgowego/-wej] zatwierdzono do wypłaty…… data…… [tu podpis zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w statucie (np. 2 osoby z zarządu) lub osoba upoważniona przez zarząd (np. dyrektor)] Uwaga: Zatwierdzają upoważnione do tego osoby – zgodnie z zasadami wynikającymi z polityki rachunkowości i statutu. 3. Sprawdź Zwykle sponsorzy mają swoje wymagania do opisu, np. numer kategorii budżetowej, tytuł projektu. Zapoznaj się z wytycznymi w umowie ze sponsorem! więcej: poradnik.ngo.pl, źródło: www.ngo.pl